miércoles, 28 de mayo de 2014



Korea Times

KOTESOL to hold conference in Daegu Saturday


English teachers take part in the 2010 KOTESOL National Conference. This year's conference will be held in Daegu Saturday under the theme of "Change in the Classroom: Principled Pragmatism." / Courtesy of KOTESOL

By John Redmond

Hundreds of Korea's English teachers and scholars will meet at theannual Korea TESOL (KOTESOL) National Conference to be held atthe Global Plaza at Kyungpook National University in Daegu, Saturday. 

The participants will include over 200 teachers, 50 presenters and 10 overseas visitors for 60 presentations and workshops. 

KOTESOL stands for Korea Teachers of English to Speakers of OtherLanguages. 

The organization was founded in 1992, and is the official Koreanaffiliate of both TESOL International (USA) and the InternationalAssociation of Teachers of English as Foreign Language (IATEFL)(United Kingdom), as well as partner in the Pan Asian Consortium ofLanguage Teaching Associations. 

KOTESOL has more than 700 teacher-members: 25 percent areKorean teachers of English and 65 percent are expatriate teachers inKorea. There are 11 local chapters across Korea, from Seoul to Jeju,including Daegu, Daejeon, Gwangju and Busan. 

KOTESOL's overseas members are located in more than 20 countries,including Japan, China, the Philippines, Indonesia, Saudi Arabia, theUnited Arab Emirates (UAE), the U.S. Canada, Australia, New Zealandand Pakistan. They account for roughly 10 percent of the totalmembership. 

The theme of KOTESOL's 2014 National Conference is "Change in theClassroom: Principled Pragmatism." 

"Instead of teaching through new-age methodologies or expectingtechnology to solve all classroom problems, it's time for teachers towisely select and utilize the most appropriate tools from the manyresources developed over the past 50 years," KOTESOL President andConference Chair Peadar Callaghan said. 

KOTESOL's Daegu conference features eight hours of presentations,including plenary sessions by world-renown authors Marc Helgesenand Charles Browne, webinar by Ken Beatty on authenticity in theclassroom and more than 60 other teacher-led sessions. 

This conference, unlike many in Korea, recognizes the need to bringclassroom realities to the forefront, including busy teachers, limitedresources and the fact that not all learners are eager to study. 

"Most language-educators in Korea are expected to produce resultswithout expensive technology, or same-level learner groups. Yes, thereare few language-learning programs that use specialized learningapproaches for their ideal students, but this is not the norm, and wehave to deal with realities," Callaghan said. 

Pragmatic approaches and classroom realities are central elements inmost of the day's 60-plus workshops and practice-based presentations,all delivered in English. 

Principled pragmatism is not only the theme of this year's nationalconference, but has guided selection of the presentations. Reports ofaction research became primary focus, and the conference includessessions representing diverse range spanning Korean master'sstudents to tenured professors in the U.S. 

Action research showcases how issues have been addressed in realteaching contexts through reflection on the relevant literature andcyclical research involving all the participants in the classroom setting.This focus compliments some of the more traditional workshops andpresentations. 

Rob Dickey, conference co-chair, pointed out that teachers want toolsthey can use in their classrooms. "Our surveys tell us that conferenceattendees favor sessions that they can use in the very next week ofschool," he said. 

Korea TESOL is perhaps best known as multicultural teachers'society, this aspect is enshrined in the group's constitution and obviousin all aspects of the society's activities. 

While the current president is Irish and the secretary is South African,the first and second vice-presidents and the treasurer are all Koreans,as is quarter of the general membership. 

"The strength of our organization," Callaghan said, "is in our diversity— Koreans, Americans, Canadians, Filipinos and more. This diversitybroadens the idea pool, which in turn contributes greatly to teacher'sprofessional development." 

The KOTESOL National Conference rotates across the peninsula, eachspring. The annual KOTESOL International Conference is held eachyear in Seoul, and this year it will be staged at COEX as part of WorldTeachers' Day and in collaboration with the Korean Association ofForeign Languages Education. More than 1,200 teachers attend theautumn international conference each year. 

Fees for the conference are 20,000 won for current members ofKOTESOL, 35,000 won for non-members and 10,000 won forundergraduate students (photo ID and proof of current full-time status,for example spring course registry, are required). 

Registration is from 9:15 -10 a.m. The conference finishes at 6 p.m.For more information, visit http://www. koreatesol. org/nc2014.